Ligi 30 Lidli kaupluses üle kogu Soome on alates märtsist esinenud probleeme maksete edastamisega. Kokku on kümned tuhanded Lidli kliendid kogenud erineval määral viivitusi kaardimaksete tegemisel.

Lidli enda selgitusel tekkis neil tarkvaraprobleem, mis takistas tehingute õigeaegset edastamist panka. Hetkel tegeleb jaekett kaardimakseterminalide välja vahetamisega.

Eelmisel nädalal märkas Helsingi naine Anu Myllylä Lidlis, et hoolimata mitmest katsest ei tööta tema debeetkaart. Ta kontrollis oma internetipanga kontot ja avastas üllatusega, et kahe erineva perekonna konto saldod olid miinusesse kukkunud.

Puudulik informeeritus

„Minu esimene reaktsioon oli küsida, kas keegi on minu andmed kaaperdanud või mis oli juhtunud,“ rääkis ta. Myllylä avastas peagi, et tema märtsis Lidli toidupoes tehtud ostud olid alles aprillis kontolt maha läinud.

Kulutatud summad olid algselt ilmunud arvelduskrediidi kontole ning ta jätkas kulutamist nagu tavaliselt, kontrollides konto saldol olevat raha.

Ühel päeval lahkus pere arvelduskontolt korraga 350 eurot ja konto kukkus 150 euro suurusele puudujäägile. Myllylä sõnul tekitas selline olukord raevu just seetõttu, et Lidl suhtumine olukorra lahendamisse oli kehv.

Alles Lidli klienditeeninduse kaudu sai Myllylä teada, et kaupluses oli probleem makseterminalidest makseandmete edastamisega.

Myllylä leidis, et Lidl oleks võinud olla ennetavam ja näiteks tuua kauplusesse infovoldikud, et teavitada ostlejaid vigasest süsteemist.

Lidl ise kinnitab, et probleemist mõjutatud kaupluste töötajad juhendavad kliente, et nad võtaksid ühendust klienditeenindusega. Myllylä sõnul ei olnud aga tema kohaliku kaupluse töötajad asjast teadlikud.

Lidl Soome finantsjuhi Sami Pyyköse sõnul debiteeriti viimased hilinenud tehingud eile, 15. aprillil.

Maksimaalselt võis viivitus olla kuni kolm ja pool nädalat. „Võib-olla oleks olnud ka muid võimalusi avalikkuse teavitamiseks,“ ütles Pyykönen. Lidl on lubanud neile, kes probleemi üle kaebasid, viie eurost sooduskupongi Lidli rakenduses.