Kuigi varem on Air Baltic plaaninud välja anda uusi võlakirju, mille abil 2019. aastal välja antud võlakirjad refinantseerida, siis senimaani seda tehtud ei ole.

Kui veel märtsis ütles Air Balticu finantsjuht Vitolds Jakovlevs, et kõnelustes ollakse mitme investoriga, siis nüüd selgub, et kuigi uute võlakirjade emiteerimisele oldi lähedal, otsustas üks suur ostja geopoliitiliste sündmuste tõttu sellest loobuda. Nüüd on investeeringut kaalumas Läti riik.

Eelmisel nädalal kiitis Läti valitsus heaks muudatused, mille järgi saab riigieelarve vahendeid kasutada riigi omanduses olevate ettevõtete fikseeritud tuluga instrumentidesse investeerimiseks. Varem kehtinud reeglid pole seda lubanud.

„Nüüd me analüüsime, kas ja kuidas me [võlakirjaemissioonis] osaleda saame, kuid kindlasti me ei arva, et me saaks osaleda rohkem kui 100 miljoni euroga,“ ütles Läti rahandusminister Arvils Ašeradens 26. aprillil.

Et investeering ei kvalifitseeruks riigiabiks, peab riik ostma võlakirju teiste investoritega samadel tingimustel ning mitte üle 50% mahust.

Air Balticu juhi Martin Gaussi sõnul ollakse võlakirjade refinantseerimiseks kaalumas mitmeid variante ning riigi osalemine oleks üks neist. Ta toonitas, et tegu oleks riigi investeeringuga ehk raha makstaks tagasi koos intressiga. 2019. aastal välja antud võlakirjad maksid 6,75% suurust aastaintressi.

Jätkuvalt on ettevõttel kavatsus aktsiad sügisel börsile tuua, ütles Gauss.

Läti riik hoiab Air Balticus 97,97 protsendist osalust.