Kokku osales pakkumises enam kui 100 globaalset institutsiooni üle kolme kontinendi, teatas ettevõte. Kokku märgiti võlakirju üle 800 miljoni euro eest. Läti riik osales pakkumises 50 miljoni euroga.

Euroopa rämpsvõlakirjade turul on tegu selle aasta kõrgeima intressiga. Ettevõttele tähendab see aastas ligi 50 miljoni eurost intressikulu, märgib Bloomberg. Eelmise võlakirjaemissiooni pidi Air Baltic vähese huvi tõttu katkestama, sel korral tuli riiklikule lennufirmale appi Läti riik.

„Tegemist on käesoleval aastal Euroopa kõrgema riskiga võlakirjaturul kõige kõrgema intressiga. Esiteks paistab sellest, et neil on seda raha ikka väga vaja,“ ütles investeerimispanga Redgate Capitali investeerimise valdkonnajuht Peeter Koppel. Emissioon paistab tema sõnul ajaliselt napika refinantseerimise moodi.

„Teiseks meenub kohe see, et oktoobris prooviti ka võlga emiteerida, kuid siis jäi see turgude poolt kardetud geopoliitilise riski tõttu ära. Samas nüüd paistis huvi olevat ja nad said rohkem ja odavamalt, kui esialgu planeerisid. See, et riik ka „käe alla pani“ ilmselt aitas ka veidi,“ lisas Koppel.

Ettevõtte juhi Martin Gaussi sõnul oli emissiooni eesmärk refinantseerida varasemalt väljastatud 200 miljoni eurosed võlakirjad. „See refinantseerimine suurendab oluliselt ettevõtte likviidsust ja finantsstabiilsust, mis võimaldab meil jätkata investeeringuid meie lennukipargi laiendamisse ja moderniseerimisse. See on meie lennufirma jaoks ajalooline verstapost.“

„Vaadates edasi 2024. aasta peale, jätkame me oma kurssi võimaliku aktsiate esmase avaliku pakkumise (IPO) suunas,“ lisas Gauss.

Võlakirjade arveldamine toimub eeldatavasti 14. mail 2024 ja need on kavas noteerida Euronext Dublinis, vahendab Läti Delfi.

Läti transpordiminister Kaspars Briškens tervitas lennufirma võlakirjaemissiooni. „See on hea saavutus ettevõtte ja riigi jaoks - rahvusvahelised erainvestorid näevad meie riikliku lennufirma kasvupotentsiaali,“ märkis ta.

„Poliitikas kuuleme sageli loosungeid ekspordi edendamise kohta, kuid ilma konkreetsete ideedeta. Lennundusteenuste panus Läti ekspordis ulatub 2023. aastal 880 miljoni euroni - kaks korda rohkem kui Eestis ja Leedus,“ lisas Briškens.

„Lõviosa sellest annab airBalticu tegevus, mis samal ajal edendab Läti rahvusvahelist ühendusi. Lisaks sellele on airBaltic oma tegevuse ajal maksnud juba peaaegu 400 miljonit eurot makse ja andnud tuhandeid töökohti mitte ainult lennunduses, vaid ka sellega seotud tööstusharudes, sealhulgas turismis,“ märkis Briškens.

Läti riigile kuulub Air Balticus 97,97% osalus.