kolmapäev, 10. märts 2010 Logi sisse

Oled lugejate arvamuste lehel, mille sisu eest Eesti Päevaleht ei vastuta. Lugejate arvamuste sisu eest vastutavad nende autorid.

Eesti Päevaleht kutsub lugejaid üles toimetusele inetutest arvamustest teada andma. Selleks palun helistage toimetuse valvenumbril 680 4440.

Reeglitega on võimalik tutvuda SIIN!

Lugejate arvamused

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 12:52 vasta

kindlast on seaduses mingi auk, et sellisest kontrollist kõrvale põigelda. Lihtsalt tuleb see neile töölistele selgeks teha, et nad end sisse ei räägiks. Ntx vabandavad, et tulid tööd otsima, hetkel näitavad oma oskusi ja ei ole veel ametlikult pabereid vormistanud.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 12:55 vasta

õige. loll on see, kes vabandust ei leia.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 13:02 vasta

Rohkem kui 100 000-st 20. 0.000...%

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 13:03 vasta

Tuleb vaid korraks pista nina Ida-Virumaale ja see arv sajakordistub.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 13:06 vasta

selliseid on tuhandeid.Siit ka fenomen kus hõivatute arv on suht normaalne aga töötuid on metsikult

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 13:06 vasta

kus on sõimajad, kes ettevõitjaid peavad pättideks ja kaabakateks...minumeelest on see aastaid nii olnud et istutakse nt haiguslehe peal, tegelikult tehakse kolmandas firmas haltuurat. See on nii tavaline - nn vaesed on samasugused petised nagu rikkad, summad lihtsalt erinevad. Kes paari tuhande pärast petab riiki, kes paarisaja tuhande, kes paari miljoniga.Vahe selles, et paari miljoni ja paarikümne miljoni petjad mõistab kohus õigeks, kuna neil on raha advokaat palgata.

olelusvõitlus on karm -

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 13:07 vasta

0,02%
Elementaarne matemaatika võiks ikka selge olla.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 13:07 vasta

Kas nende hulgas oli ka meie ministeeriumi endine avalike suhete nõunik, keda on nähtud ihu müümas?

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 13:11 vasta

Elementaarne matemaatika on ser, et kõigest 100 000 on n.ö statistiline vale. EL statistikaamet annab märksa suurema arvu, vähemalt 130 000-140 000. Sellest ka see % lahtiseks jätmine eelnevas kommentaaris.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 13:12 vasta

Siit tarkusetera: lugupeetavad "töötutud", käige jala!

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 13:17 vasta

140000 puhul umbes 0,014%. Ikka rohkem kui 0,000...%

Ja artikli põhjul on alust kahelda isegi numbris 100000, rääkimata arvudest 130000 või 140000.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 13:21 vasta

Meil on firmasid kes nöörivad riiki miljonitega, aga see keskendub juhutöö tegijatele. Come on ....

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 13:24 vasta

mõni ime. kui ma ennast töötuna arvele käisin võtmas, siis järjekorras oleva kaadri juttudest jäi küll mulje, et pooled käivad mustalt töölt ja lihtsalt võtavad riigilt raha...

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 13:36 vasta

ambaalile
kui kui 20 on sajast tuhandest 0,02%, siis mitu protsenti oleks 2000 (kaks tuhat) sajast tuhandest?

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 13:40 vasta

Puust ja punaseks
Algseis 100000 (100%)
20000 = 20%
2000 = 2%
200 = 0,2%
20 = 0,02%
2 = 0,002%

Lihtsamalt enam ei anna seletada. See mingi 5. klassi matemaatika, kui ma ei eksi.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 13:48 vasta

Ei võta nad riigilt midagi, nad on sinna ikke enne töötuks jäämist maksnud ka, tegu siiski kindlustusliigiga, mitte sotsiaalabiga. Inimene kes saab 2000 krooni töötuskindlustushüvitist ei ela ju sellega ära ja riik revideerigu parem oma seadused üle. Ammugi ei ela ära alla 1000 krooni töötuabirahaga ja juhutööotsad on sel juhul ellujäämiseks vältimatud. Lihtne, vaja seadust muuta ja anda võimalus alla miinimumpalga suuruse töötuabiraha või töötuskindlustussumma saajatel töötada samal ajal kasvõi osalise tööajaga. Inimesele peab olema tagatud riigi poolt normaalne toimetulek ja kui sellega riik hakkama ei saa, siis pole midagi teha. Uppuja päästmine on uppuja enda asi ja riigil pole siis sellega asja, kuidas inimene endale toiduraha teenib. Sööma peab iga päev ja rumal oleks eeldada, et kõht ootab seni kuni majandus tõusma hakkab.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 13:49 vasta

Ehk siis: kisa tuleks ajakirjanduses alustada vast siis, kui selliseid "töötavaid töötuid" oleks vähemalt 2000!

Mingi 20 inimest, kel puudub püsiv töökoht, aga kes said ajutist tööd ning sedagi mitteametlikult, ei ole kogu seda lärmi väärt!

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 13:50 vasta

Töötute arv siis...

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 13:52 vasta

LÕPUKS OMETI.


MIS TÖÖTUD. 80 000 vähemalt 40 000 teevad praegu mustalt !

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 13:55 vasta

Valik "illegaalse" töö ja "päris" kuritegevuse vahel on õnneks veel kõvasti esimese kasuks, põhiliselt eestlase traditsioonide tõttu. Aga kui juurakommar samaviisi edasi laiab, on ka muud variandid võimalikud.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 13:56 vasta

Vaevalt maksuamet kõiki töötuid või töötajaid kontrollis. Pigem ikka nii, et see 24 "töötut" saadi ütleme paari tuhande töötaja seast (mist teeb protsendiks umbes 1). Millest saab omakorda järeldada, et üle eesti on selliseid rahakasseerijaid (ütleme otse välja, teiste tagant varastajaid) tuhandeid.
Justnimelt selliste tüüpide tõttu võib töö kaotada sadakond päästeametnikku jmt riigitöötajat, kes seda raha rohkem vajaksid.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 14:25 vasta

Pisut teisest aspektist, aga siiski.
Mõned aastad tagasi solvus mu kolleeg mu peale südamest, sest ma ei andnud talle kasutada haigekassa kaarti (tol ajal olid veel sellised).
Ta ei suutnud mõista, et sama töö peale konkureerides küsin mina hinda, milles sisalduvad kõik maksud, ja tema hinda, mis saadakse puhtalt kätte. Me ei ole konkureerides võrdsed, ja vajadusel ei häbenenud ta nõuda ka teiste poolt makstud soodustusi.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 14:33 vasta

kindlasti pole asi ainult töötajatest. tööandjale on odavam makse mitte maksta ja ütleb töötajale, et vot nüüd on lood nii, et sa kas ei saa meile tööle või laseme su lahti, ja võtame asemele kellegi, kes on nõus mustalt töötama. muidugi on töötaja nõus pigem mustalt töötama, kui üldse mitte raha teenima.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 14:42 vasta

Ei, noh 20 varast likvideeritud, see on tase!!!
Palju need vaesekesed siis "meie" tagant varastasid? Nad siiski tegid tööd, et ettevõtja käest see 1000-3000 krooni saada. Näh, kuradid, ei tahtnudki nälga surra selle 1000 kr. töötuabiraha toel.
Samas mõned mehed varastavad sadu tuhandeid rahva raha, siis on suu kõigil m....idagi täis ja lepitakse kõigega. VALGED JÕUD ju!

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 14:50 vasta

Eks nad ole sellele riigile seda raha ka maksnud enne, ilma midagi vastu saamata.Käibemaksu ja aktsiise maksavad ka need "mustad töölised". Mul küll kahju pole sellest mõnest kroonist, mis riik maksudena selle töötaja käest saaks.
Tuletades meelde R. Langi sõnu, siis "lollidele(riigile) ei tohigi raha anda. Ei tea, miks ta nüüd on hakanud teisiti arvama.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 14:55 vasta

Loodetavasti mitte tase vaid algus.
Vargus on vargus olenemata summa suurusest. See, et "teised tegid ka", ei vabanda vargaid välja.
Lisaks, jutt käib töötuskindlustus hüvitisest, mis on isegi minimaalpalga puhul pea 2000 krooni (pluss maksmata maksud teenistuse pealt).
Väikestest summadest saavad märkamatult suured jne.

Aga mida ma ikka vaidlen. Iga rahvas väärib oma valitsejaid. Kui rahvas arvab, et riigi tagant varastamine on ok, siis las ta olla (ainult et siis paluks ka mitte kritiseerida neid suurte summade varastajaid, varastamine on ju ok, või kuidas?).
Ainult et skandinaavialikku heaoluühiskonda sedasi ei üles ei ehita. Mitte iial.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 15:01 vasta

Kui maksud on ka tööandja jaoks nii kõrgeks aetud, kusagil iga krooni töötasu pealt 70 senti riigile+8 päeva haigusraha, siis tekib variant, kas teha mustalt tööd vöi üldse mitte midagi teha ja katsuda 1000 kr. ellu jääda.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 15:03 vasta

Iga tööandja teeks kõige parema meelega kõike ametlikult. Kahjuks on praeguses olukorras riik teinud kõik selleks, et oma ettevõtjad maksudega ära kägistada.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 15:13 vasta

Sa ambaal vist tõsimeeli arvad, et kui kõik ülejäänud riigikodanikud on piisavalt kaua (100 a.) kristallselt ausad, siis võime loota, et riigiametnikud ei varastagi enam nii palju, et kodanike hea eeskuju on neid pannud oma väärtushinnanguid ja käitumismalli ümber hindama.
See pole enam puppupppuppp koht, vaid lausa haaa,haaa, haaaaa koht.
Sama loogika järgi võiks siis loota, et kuna imikud meil reeglina ei varasta ega tee kuritegusid, siis nende eeskuju võiks kunagi täiskasvanud sellest kombest võõrutada.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 15:20 vasta

e-riigiga on mõnus asju ajada, kui tegelikult töötad välismaal: kuna töötuna kohale ei pea ilmuma, ajad asju elektrooniliselt ja abiraha tiksub tasapisi arvele.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 15:21 vasta

Super.Kõigile reaalne vanglakaristus nii 10-15 aastat ilma ennetähtaegselt vabanemise õiguseta ! Jumal küll mida nad siis pidid siin imedemaal tegema?

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 15:24 vasta

Meil on ka riik, kes röövib rahvast miljarditega.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 15:28 vasta

Just nimelt!

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 15:31 vasta

Kes need riigiametnikud siis on, kui mitte kodanikud?

Kloppar, Su peamine probleem on nõuka-aegses (või siis mõisa teomehe) mõttemaailmas, et riik (mõis) on midagi eemalseisvat ja võõrast. Ei ole. Riik, see on MEIE kõik. Esindajad tulevad riigi kodanikkonna hulgast, makse maksavad kodanikud jne jne. Kui varastad riigi tagant, varastad kaudselt ka enda tagant. Kui riigis oleks ainult ausad inimesed, oleksid ka riiki valitsemas ka ausad inimesed. Loogiline.

Selles seisneb ka vanasõna "iga rahvas väärib oma juhte" mõte. Kui rahvas on vargad ja pätid, on varastel ja pättidel ka hea rahulik riigitüüri juures omi asju ajada. Kui rahvas oleks kristalselt aus, ei oleks võimalik ilma tagajärgedeta erinevaid mahhinatsioone jokk-skeemide taha peita.
Puude taga võiks ikka metsa ka näha.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 15:57 vasta

Ambaal, pillud kõnekäände nagu varrukast. Riigiametnikud varastavad metsa, rahvas korjab hagu ja näppab võsa.
Sul on kõik segi ja tagurpidi. Ikka riigiametnikud ja seadusandjad peavad eeskujuks olema, nagu on vanemad oma lastele eeskujuks.
RIIK varastab, rahvas süüdi, RAHVAS varastab, ise süüdi.
Selle vanasõna ma pühendan sulle, Ambaal. Hoia seda ja kaitse viimse veretilgani!

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 16:08 vasta

Segi ja tagurpidi? No kui sa nii arvad, ei viitsi väga vasikatega võidu joosta.

Lihtsalt remargi korras - riik, kui institutsioon ei varasta midagi. Varastavad füüsilised isikud (ametnikud, kes kuuluvad ka rahva hulka)

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 16:33 vasta

Vaadates neid ja edaspidiseidki kloppari kommentaare, jääb minule küll mulje, et kloppari puhul on just tegemist palgalise kommijaga. Niisugune palli ühte väravasse mängimine (riigi süüdistamine kõiges) ükskõik kuidas keegi kommenteerijatest püüabki rääkida üksikisiku vastutusest ja aususest. Muidugi eraldi leenini preemiat väärib tüübi arusaam (tahtlik arusaamatus) tõsiasjast, et riigi moodustavad tema kodanikud.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 16:34 vasta

@kloppar : mina ka maksan ja töötan ausalt, aga need vargad tarbivad minu raha! Vargus on vargus ja ei ole kuidagi õigustatud!
Tänu neile ei kasva minu pension näiteks pangas, kuna sotsiaalmaksu tõsteti...võibolla ei oleks pidanud?

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 16:38 vasta

Mõnes mõttes on ka arusaadav klopparisuguste paanika. Kui nüüd selgub tõsiasi, et on selliseid juhtumeid kus registreeritud töötud polegi nagu töötud, vaid hoopis lihtlabased petised, siis devalveerib selline võimalus tublisti kloppari leivaisade 100000 töötu nimelist propagandamalakat mida söögi alla ja peale ohtrasti pruugitakse.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 16:39 vasta

tubli töö ja peabki kontrollima,sest pettureid on kõik kohad täis,võiks kontrollida ka neid kes ennast FIEst maha võtsid ja töötuna arvele võtsid,ma tean mitmeid juuksureid ja pediküürijaid,maniküürijaid kes töötavad nüüd kodus oma klientuuriga ja võtavad töötukassast raha,,,väga inetu igastahes,

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 17:11 vasta

Kui üldse veel töötada, siis ainult mustalt - aastaid olen maksnud vahepeal mitmel kohal korraga töötamisel sotsiaalmaksu, kuid näiteks hambaarstile maksnud summasid ikka oma taskust, naharstile läksin ka eraarsti juurde, muidu oleks oodanud vist pool aastat. Lõpuks opi puhul oleks saanud kasutada haigekassa võimalusi, kuid järjekord oli nii pikk, et enne kukkus see, mida opereerida vaja, ise küljest. Meie riigis ongi nii, et enne kui arstilt abi saad, sured ära või saad terveks. Rohkem pole arsti vaja olnud. Nüüd siis sunniti töölt lahkuma poolte kokkuleppel, see tähendab, ma ei saa sentigi sellest töötuskindlustusmaksust, mida oma mitmel kohal rabades ausalt maksnud olen.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 17:16 vasta

just nimelt,Eesti riiki enam ei eksisteeri,on ainult ansiplaste ja laarlaste riik.ning miks peaks maksma makse võõrale riigile.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 19:07 vasta

Pole ma miski tasuline, täitsa tasuta ja muidu. Riik saab üksikisikut kohustada ja vastutusele võtta. üksikisik riigi vastu muidu ei saa, kui pettusega.
Kui palju need 20 inimest siis teie, tarkade ja ausate tagant pihta panid? Kokku vast 1000 kroooni. Hea, jah, et petturid ja suured vargad kätte saadi. Kohe hea meel ja süda rahul, kui kusagil peres täna õhtust ei sööda.
Mida te vingute, tasuline, tasuline. Selleks, et inimese süda rinnus oleks, ei pea veel kusagilt raha saama, ajukääbikud ja pugejad.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 19:11 vasta

Rosiita!
Millal seda sotsiaalmaksu tõsteti? Ära aja udu, räägi sellest, millest mõistus üle käib.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 19:20 vasta

Igal sammul tahetakse ikka raha ja omavastutust. Kuna hakkab vastutama valitsus ja riigikogu oma lollide otsuste eest?
Rahvas kestab ka ilma riigita, riiki ilma rahvata mitte kuidagi olla ei saa.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 19:32 vasta

mis töötu abi raha? kui inimene koondatakse saab ta lõpparve ja kogu moos. siis ehk liigutab ta ennast ja läheb tööle. täna aga otsige lolli kes saab töötu abiraha ja kibeleb tööle. kui riik on loll siis tulebki lolli lüpsta sest ega midagi tarka sealt ülevalt tule.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 22:23 vasta

Vaadake, ketsakas on see, et tnt on justnagu pööratud sellele, et va töötud on saanud alusetult abiraha (mille suurus on teadagi mis). Rõhk võiks hoopis olla sellel, et taoliste töötajate kasutamisega tegelesid meie eesrindlikud ettevõtjad hoopis "kulude optimeerimisega". See on veel üks näide, miks peaks dividende maksma vaid kord aastas ning pärast majandusaruannete kinnitamist. Ja dividendimaksud ei tohi oluliselt erineda tööjõumaksetest. Aga niikaua, kuni meil selles ettevõttesõbralikkuses midagi ei muutu ja kontrolli pole, siis jahitaksegi neid üksikuid töötuid, kellelt siis suure kisaga alusetult saadud summad sisse nõuda.

Tuvastamata kasutaja 20. november 2009 23:48 vasta

Täiesti õige jutt, ei oskagi midagi lisada.

Tuvastamata kasutaja 21. november 2009 00:32 vasta

to: kloppar
010011010110100101101110011001010010000001110000011001010111001001110011011001010010110000100000011101000110100101100010011011000110000100100001

Tuvastamata kasutaja 21. november 2009 01:02 vasta

milleks eestile maksuamet kui eestis 20 muidusööjat ainult ongi?

Tuvastamata kasutaja 21. november 2009 07:59 vasta

alles nüüd kontrolliti parklaid?? Olen parklas hoidnud oma autosid 15 aastat, alati, iga kuu, püütakse mult parklas tagasi saada eelmise kuu maksmise tsekk. Ükskord lugesin kokku, kui palju autosid oli hilisõhtul parklas, sain sadadesse ja sadadesse ulatava arvu, korrutasin selle kuumaksuga ja korrutasin selle 12 kuuga...ja wow!!! milline hea äri. kusjuures parkla valvuris kirusid mis hirmus, et neile makstakse sandikopikaid, ja asfaldi parandust ei tehtud selles parklas kunagi. Kuid parklaid on ainuüksi tallinnas sadu. Miks maksuamet siiani passis??? Aga Keskturg tallinnas näiteks?? Aga viinapoed Tallinnas, kus omanikeks on kaukaaslased? Kui maksuamet ei oska võ ei viitsi makse koguda, siis ega võimekad inimesed kontrollimiseks pole ju otsa lõppenud, asja kogu tuum on nende tasustamises.

Tuvastamata kasutaja 22. november 2009 15:59 vasta

sa tudengist või riigiteenistujast "maanteemuhk" tee oma ettevõte ja peale seda näeme kui "ettevõttesõbralikuks" sa siis peale seda veel meie riiki pead!!!

Palun logige arvamuse avaldamiseks sisse!

Küsitlused

Kas Michael Schumacher teeb õigesti, et naaseb vormelirajale?


Arhiiv

Sudoku

sudoku Sudoku on loogikal põhinev numbrimäng
Mängi sudokut

Ilm

Päeval on vähese ja vahelduva pilvisusega ilm. Kirde-Eestis sajab veidi lund. Puhub lääne- j... 1 °C vahelduv
Ilm täpsemalt
© Eesti Päevalehe AS 1998-2010   Reklaam/Advertising  
Saada kuulutus   Tingimused   EALL